جان جولیان آسانژ در خطر است
م . ر ا د م . ر ا د

جولیان آسانژ و تهدید لندن برای اشغال سفارت اکوادور

m.rad@gmx.net

 

خبر گزاری رویتر از اکوادور گزارش  داد که که وزیرامور خارجه این کشور ریکاردو  پانیتو(Ricardo Patino) به بنیانگزار ویکی لیکس  ( انتشار خبر و گزارش بدون سانسور) جولیان آسانژ 41 ساله متولد اسرالیا  را که در سفارت این کشور در لندن پناه گرفته است پناهندگی سیاسی اعطا کرده است.

 

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که لندن با یک نوشته تهدید آمیز که بدور از عرف دیپلماتیک جهانی است رسما  حکومت اکوادور را تهدید کرده است که باید آسانژ را تحویل مقامات این کشور داده تا ببهانه قصد تجاوز به دختران سوئدی دراین کشور مورد محاکمه قرار گیرد قبلا کشورهای استرالیا و آمریکا هم به اشکال مختلف در صدد دستگیری و انتقال وی به کشورهای خود بودند .

 آسانژ قبلا چند باز توسط مقامات قضایی انگلستان مورد بازجویی قرار گرفته بود ولی زیر فشار سنگین آمریکا و استرالیا و سر آخری سوئد تصمیم گرفته بود آسانژ را تحویل سوئد بدهد آنهم به اتهام واهی که گویا  قصد تجاوز بدختران سوئدی  را داشته و از وی شکایت شده است . سه کشور فوق بهمراه انگلستان مدتهاست که از انتشار اسناد داخلی و فوق سری این کشورها توسط آسانژ عصبانی بوده و عزم جزم کرده بودند تا چهره جهانی این جوان مبتکر و خلاق را مخدوش کنند  .

جای تعجب و سئوال فراوان دارد  که چرا  این اتهام واهی در کشورهای اروپایی مخصوصا در سوئد که د ختران و زنان جوان  و جوانان و مردان فراوانی  پیدا میشوند که خود داوطلبانه سراغ جنس مخالف میروند و این در مورد  آسانژ که جوان خوش تیپی هم هست میتواند صادق باشد .

دختران سوئدی فراوانی هرهفته  بخاطر روابط جنسی وارد برلن آلمان شده صرفا بخاطر آنکه درصد مردان این شهر بیشتر از زنان است  البته که این ترفند و اتهام محلی از اعراب ندارد و مضحک است چه کسی را میشود در اروپا با این شیوه رسوا و عقب افتاده فریب داد .

تهدید و دستور دیکتاتور مآبانه  انگلستان آنهم به کشور مستقل و تاثیر گزار مثل اکوادور که در کشورهای آمریکای لاتین از وجهه بسیار خوبی بر خوردار است نشان از آن دارد که این پیر جنایتکار به ته خط رسیده است .انگلستان  بخاطر جزایر آرژانتین و جنایاتی که در دوران استعمار و حمایت از دیکتاتور های خون آشام انجام داده مورد نفرت تاریخی مردم و حکومتهای آمریکای لاتین است  . مخصوصا که طی ماه های گذشته با مستقر کردن ناو اتمی خود در آبهای آرژانتین امنیت ملی این کشورهارا بخطر انداخته است.  

وزیر امور خارجه اکوادور در یک مصاحبه رسما حکومت انگلستان  را بخاطر عدم رعایت پرنسیبهای جهانی و تهدید به اشغال سفارت که در واقع تجاوز علنی و آشکار بیک کشور است  محکوم کرده و اعلام کرده است که اکوادور مستعمره انگلستان نیست که هر کاری دلش بخواهد با این کشور بکند  اکوادور تلویحا کشور پیر و فرسوده و کهنه کار انگلستان را به چالش کشیده و از موضع قدرت اتحادیه آمریکای لاتین جواب دندانشکنی به لندن نشینان داده  است . این مسئله نشان میدهد که اگر انگلستان دست از پا خطا کند باید از خیر بسیاری از سفارتخانه های خود در آمریکای لاتین بگذرد .

 

 تهید علنی و آشکار لندن نشان از آن دارد که افشای اسناد توسط آسانژ ضربه کاری به جنایتکاران غربی  مخصوصا به آمریکا و انگلستان وارد کرده است مضافا به اینکا هنوز اسناد فراوانی در اختیار تیم آسانژ قرار دارد که با وجود همه اقداماتی که سازمانهای امنیتی غرب انجام داده و تمامی ارتباطات از جمله کمکهای مالی به تیم آسانژ را قطع کرده اند ولی این تیم آنچنان پیگیر بکار افشا گرانه خود و از مجاری مختلف ادامه داده که کارد به استخوان امپریالیستها رسیده تا جایی که عروسک خیمه شب بازی سوئد را راه انداخته اند  . غرب در استفاده از کشور های اسکاندیناوی برای مخدوش کردن روابط کشورها ید طولایی دارد نشانه های آن دادن جایزه صلح نوبل  به اشخاصی است که براحتی برای تشدید تضادهای داخلی دیگر کشورها مورد استفاده قرار میگیرند .

 

 لندن رسما اعلام کرد که اجازه نخواهد داد تا آسانژ از این کشور به اکوادور برود که معنای آن تشدید تنش بین غرب و کشورهای آمریکای لاتین خواهد بود  که روابط تیره ای با این کشور دارند ( متن مصاحبه وزرای امور خارجه اکوادور وانگلستان   ضمیمه است )  لطفا بدو متن زیر توجه فرمائید .

 

دو متن  زیر را در تاریخهای 17 و 18 دسامبر 2010  در مورد آسانژ  منتشر کرده بودم  جهت اطلاع بیشتر در مورد فعالیتهای جولیان آسانژ ضمیمه است

خطر جانی آسانژ را تهدید میکند 

از آسانژ دفاع کنیم

این جوان مبتکر چهره عریان دمکراسی قلابی آمریکا و غرب رابه عیان در اختیار مجامع بین المللی قرار داده و نقش بسزایی در روشن کردن افکار عمومی در جهان ایفاء کرده است.

دفاع و پشتیبانی از ویکی لیکس دفاع از آزادی ، دفاع از حقوق بشر ، دفاع از انسانیت و وجدان بیدار جهانی است.
جولیان بست زد و  بندهای پشت پرده ارتجاع جهانی را درهم نوردید و بخوبی نشان داد که مافیای قدرت در آمریکا برای حیثیت جهانی هیچ اعتباری قائل نیست و حاضر است برای پیشبرد اهداف خود دست بهر جنایتی بزند . 
پخش وسیع اسناد منتشر شده در ویکی لیکس نه تنها دفاع از آزادی بیان بلکه وظیفه وجدانی هر انسان مبارز در جهان است

جولیان چهره وابسته خبر نگاران قلابی غرب را که با گرفتن رشوه و فروش  وجدان انسانی  خود رادر اختیار فاشیستی ترین  قدرت جهان قرار داده اند بی اعتبار کرد و برای آمریکا همانطوری که شاهد هستیم نیز چهره ای باقی نگذاشت

با تشکر فراوان

م . ر ا د

 (17.12.2010)

 

 

متن زیر در تاریخ  (18.12.2010) برای  دکتر حسیبی  مسئول تلویزیون چه باید کرد تهیه شده بود

 

چرا باید از جولیان آسانژ دفاع کرد

 

مقاله میشل چوسودو  روسکی  تحت عنوان  چه کسی پشت ماجرای ویکی لیکس هست را در سایت  (Global Research )  مطالعه کردم .

این مقاله کوشش کرد تا ماجرای آغاز کار آسانژ را در گذشته و اینکه با چه تشکیلاتهایی همکاری کرده است را مورد بررسی قرار دهد و نشان دهد که بسیاری از اطلاعات در مراکز تحقیقاتی دولت امریکا و موسسات مورد حمایت دولت قبلا در دستور کار بوده است .

طبیعی است که بدون همکاری با اشخاص سردمدار و یا گروه هایی که در موسسات دولتی کار میکنند دسترسی به اسناد داخلی ممکن نیست  در ثانی جولیان آسانژ در ابتدا نه سیاسی بود و نه مخالف سیاست های آمریکا ولی در کار کامپیوتر بمرور زمان بشدت ماهر شد تا آنجا که  با دانش خود توانست بسیاری از سایت های دولتی را در استرالیا از کار بیاندازد .

آسانژ ابتکار عمل خودرا با احداث سایت ویکی لیکس نشان داد و توانست بین سایت های دیگر که عمدتا از کمکهای مالی دولتهای غربی بر خورداربودند سری از سرها در آورد . آسانژ بتدریج و با آشنایی با دیدگاه های مختلف دانش سیاسی خودرا با لا برد و اطلاعات  وسیعی را در این مورد جمع آوری کرد که عمدتا در گروهای بسیار سری آمریکا مورد بحث و جدل بود .

شاهکار آسانژ در این بود که توانست  به اسنادی دست رسی پیدا کند که مربوط میشد به اختلافات داخلی در درون جناح بندیهای آمریکا بر سر استراتژی نو پس از شکست مفتضحانه در عراق و افغانستان و بر باد رفتن وجهه قلابی این کشور در عرصه جهانی و انتخاب اوباما بعنوان رئیس جمهور

آسانژ که بمرور بقول خودمان پخته شده بود دم را غنیمت شمرد و توانست از این شکاف استفاده کرده و با استفاده از دانش الکترونیکی ابتکار عمل را از جناح های آمریکا بگیرد و اسناد را بتدریج منتشر کند که نشان دهنده دیدگاه سران آمریکا در باره مسائل جهانیست .

میشود گفت که با روشدن عدم همکاری جناحهای راست آمریکا با دولت اوباما که اساسا اورا بعنوان رئیس جمهور برسمیت نمی شناسند گروه های کارجوان که در موسسات تحقیقاتی شاغل بودند  و به اوباما رای داده بودند تا به زعم خودشان تغییرات دلخواه را در آمریکا بوجود آورند از مجموعه سیستم دلسرد شده و اسناد را در اختیار ویکی لیکس گذاشتند که ادعا کرده بود مستندات را بدون سانسور منتشر میکند که چنین کرد  .

البته باید اشاره کنم که آسانژ و سایت ویکی لیکس تاکنون موفق شده اند در حدود چهارصد هزار سند را در اختیار بگیرند.

اما ما چرا باید به افشای این اسناد دامن بزنیم .

- گروهی پیدا شده اند که بهر دلیل اسناد بسیار مهم و تعیین کننده ای را در اختیار دارند و تاکنون بخشی از آنرا منتشر کرده اند که با عکس العمل شدید کشورهای غربی مواجه شده است که نشان میدهد این اسناد واقعی هستند و دارای بار بسیار زیاد که مقامات آمریکایی و غربی حتی در صدد اعدام باعث و بانی درز اطلاعات بر آمده اند

- ما بعنوان روشنفکران مدرن و انسانهای با وجدان از همان آغاز تجاوز آمریکا وغرب به خاورمیانه  با امکانات محدود و تحت فشار بی سابقه پلیسی و امنیتی و حتی نظامی غرب  داد زدیم ، فریاد زدیم که این جنایت کاران دورغ میگویند که برای دفاع از حقو ق بشر به خاورمیانه لشکر کشی کرده اند و به قتل و عام مردم تحت عنوان تروریست میپردازند و این توطئه ای بیش نیست.

-  طرفداران هموطن ما که بعضا خودرا روشنفکر قلمداد میکردند و  میکنند حنجره پاره میکردند که نه آقا این حرفها چیست ، توطئه ای در کار نیست اصلا این انسانهای پاک ( ارتش آمریکا و ناتو ) آمده اند تا مارا از شر دیکتاتورها رها کنند و به آزادی برسانند .

- اسناد منتشر شده نشان میدهد که واقعا برای هر عمل جنایتکارانه آمریکا نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان با برنامه از پیش تدارک دیده شده وارد عمل شده اند تازه با علم کردن برنامه هسته ای ایران در صدد اشغال کشور ما بر آمده اند  براستی این اوضاع چقدر شباهت به دوران فاشیسم هیتلری دارد که بسیاری از روشنفکران ما سبیل هیتلری گذاشته بودند و اورا منجی نجات بشریت میدانستد.

- در تمام دوران اشغال ، تجاوز ، کشت و کشتار مردم بیدفاع  در حول و حوش کشورما تمامی روزنامه نگاران غربی از این جنایت کاران دفاع کرده و تمامی اعمال غیر انسانی آنها را توجیح میکردند  . با انتشار اسناد پشت پرده معلوم شد که همه آنها  مزدورانی بیش نبوده اند و برای  توجیح جنایات آمریکا و ناتو ششصد ملیون دلار پول بجیب زده اند . ویکی لیکس همه اینها را افشا کرده است مهم نیست آسانژ سیاسی است یا نیست ولی عمل اوچهره کثیف خبرنگارانر که با خون مردم بزندگی نکبت بار خود ادامه میدهند چهره این دم و دستگاه های ارتجاعی را در بین مردم افشا وهمه آنها را رسوا کرده است.

- ویکی لیکس و جوانان فعال در آن توانستد  انحصار تبلیغات انحصاری بنفع دارو دسته های مافیایی دولتی را درهم شکنند ما هرگز در طول تاریخ شاهد نبوده ایم که توده های مردم زحمتکش تا این حد آمریکا و شرکاء را جنایت کار و مجرم بشناسند این آن دست آوردی است که ما با اینترنت بدست آوردیم  . چه کسی  چه نیرویی قادراست و توان آنرا دارد تا دوباره چهره آمریکا را باز سازی کند.

- از نظر علمی بسیار اهمیت دارد که نیروها از ابزارهای در دست رس و تولیدی چگونه استفاده میکنند تا بر ضد خودش تبدیل نشود . اینترنت یکی از یافته های بیمانند در تاریخ ابداعات و اکتشافات بشری است که غربیها آنرا وارد بازار جهان کرده اند آمریکا برای استفاده نادرست از این ابداع بشری یازده سرور را توسط پنتاگون و ارتش ایجاد کرد که ده تای آن در آمریکا و یکی از آنها در اروپا مشغول بکارهستند  تا ضمن  جمع آوری اطلاعات بتدریج جهان را برای دفاع از منافع آمریکا بسیج و کنترل کنند .

اینتر نت وسیله فشار بیسابقه آمریکا و شرکاء به سازمانها و دولتهای ملی و مترقی جهان بود ولی ویکی لیکس نشان داد چگونه میشود با این ابزار که بغلط از آن استفاده میشد بر ضد خودش استفاده کرد . ما امروز از این وسیله ارتباط جمعی باید بنحو احسن استفاده کنیم و با همین وسیله جنایتکاران را در جهان رسوا و منفرد کنیم  وقتی یک سایت همانند ویکی لیکس تا این حد به بزرگترین قدرت نظامی جهان ضربه وارد کرده است  و چهره عریان آنرا بمردم نشان داده است ببینید وقتی توده های ملیونی مردم زحمتکش اگر همت کند چه بلایی بر سر جنایتکاران خواهد آمد

 

 

م . ر ا د (18.12.2010)

 

 

 

متن انگلیسی دیگاه های لندن و اکوادوردر مورد روابط دیپلملاتیک و موضوع جولیان آسانژ

از خبر گزاری شینهوا 16 آگوشت 2012

 

LONDON, Aug 16 (Xinhua) -- British Foreign Office said on Thursday the country will try to fulfill its "obligation" to extradite Julian Assange, in response to a protest made by the Ecuadorian foreign minister against Britain's "threat" to storm its embassy in London.

The Ecuadorian Foreign Minister Ricardo Patino held a news conference in Quito on Wednesday, after receiving a letter from the British government.

"Today we received from the United Kingdom the express threat, in writing, that they could assault our embassy in London if Ecuador didn't hand over Julian Assange. We want to make this absolutely clear. We are not a colony of Britain," he said.

The British Foreign Office, for its part, posted a short statement through its social networking account on Thursday morning, without denying the "threat."

"We have consistently made our position clear in our discussions with the government of Ecuador. UK has a legal obligation to extradite Mr Assange to Sweden to face questioning over allegations of sexual offences," The Foreign Office said.

"Throughout this process we have drawn the Ecuadorians' attention to relevant provisions of our law. For example, extensive human rights safeguards in our extradition procedures, or to legal status of diplomatic premises in the UK," it said, adding "We are still committed to reaching a mutually acceptable solution."

The Ecuadorian government will announce its decision about Assange's asylum request later Thursday.

Britain's Supreme Court dismissed Assange's appeal in May, paving the way for his extradition to Sweden over alleged sex crimes. Assange took refuge at the embassy in June to avoid extradition.

The 41-year-old Australian who founded the Wikileaks website has embarrassed several governments, including the United States authorities, by publishing millions of secret diplomatic cables on the Internet.

Since his arrest in Britain in December 2010, Assange fought a lengthy legal battle against extradition, fearing that his return to Sweden would lead eventually to his extradition to the United States to face the anger of the authorities over his publishing of the diplomatic cables

 


August 19th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی